Одлучили смо да први тематски дан у овој школској години буде о болестима зависности, јер сматрамо да о тој теми деци треба причати што више и то из различитих углова.
Почели смо са дејством алкохола и наркотика на наш нервни систем и чула у кабинету за физичко васпитање: наставница Ана Браловић је позајмила наочари од пријатеља из СУП-а које симулирају осећаје и орјентацију у простору код различитих степенова пијанства и дејства наркотика. Ученици су имали задатак да са тим наочарима ходају праволинијски, покупе новчиће по поду, убаце кључ у браву, сипају воду из флаше у чашу, рукују се са наставником. Могли су да се увере колико је тешко реализовати једноставне радње и колико се мења слика стварности. Са наставницом су разговарали зашто је то тако, колико је опасно, које су последице конзумирања алкохола и наркотика и о законским санкцијама.
У кабинету биологије су настављене активности. Ученици су подељени у четири мешовите групе (ученици различитог узраста), извлачењем цедуљица.
Први групни задатак је био математички: наставница Снежана Даничић је припремила задатке са темом болести, где се од ученика очекивала вештина и брзина у рачунању, цртању графика, решавању проблема, мерењу телесне масе и одређивања индекса телесне масе.
О компјутерским игрицама се разговарало на енглеском: наставница Душица Каримановић је припремила разноврсне клипове и задатке о врстама игрица и о њиховом решавању. Ученици су имали различите задатке- да погоде појмове и одговоре на питања, да у пажљиво прате филмић и пронађу одговор, да споје и повежу појмове.
Активност- зависност од интернета припремила наставница географије и информатике Звјездана Мијаиловић. Уз презентацију, занимљиво излагање и дискусију наставница је ученицима објаснила зашто је штетно проводити много времена уз интернет и које су последице таквог понашања. Добили су чек листу са различитим облицима зависности од интернета, где се од ученика очекивало да пронађу своје зависности.
Утицај алкохола, дуванског дима и наркотика на организам је презентовала наставница биологије Милева Рогић. После уводног предавања о понашањима људи у средини у којој живимо, ученици су гледали кратке филмове о штетности аклохола и утицају наркотика на млади организам. Затим су у групама одговарали на питања о овој теми.
На крају су сабрани бодови, проглашена група у којој су ученици били најефикаснији. Закључак је да су све активности биле јако корисне, да су сви доста научили, и да је најзанимљивије било када су уз помоћ наочара,могли остетити колико је опасно користити аклохол и наркотике.